Bridgen & Jag

Som sagt efter det man hade blivit Biten av bordshockey i Benet så är det ju dags för nästa nya sak. nämligen Bridge och än en gång får man väl tacka Fritidsgården för det eller närmarre bestämt G-B som drog igång en nybörjarkurs för 8 år sen .

vi var runt 15-16 st som deltog i kursen men endast 5-6 st fastnade för det ordentligt.

till en början så spelade jag med Stefan (min tränarkollega i Överums Innebandylag) men då han flyttade till Finspång så hade jag ingen fast partner på 1,5 år utan jag spelade med dom som var lediga. tills det då jag fick äran att spela med Bärold , han är den bästa kortspelaren jag har spelat med, vi hade inget avancerat Budsystem vi vann våra tävlingar tack vare det att jag bjöd lite hårt och Bärold kunde sin spelföring så lyckades vi bra dom ca: 2,5 åren vi spelade.

Efter Kommunens stora Bridge-förlust då Bärold sorligt avled i September 2008 du kommer alltid finnas i tankarna hos alla som lärde känna dig och som mötte dig vid spelbordet.. men du har gjort ett stort avtryck i mitt Bridge-Hjärta och Några till då du gick bort.

Efter det att Bärold gick bort så visste jag inte vem jag ville spela med, därför så frågade jag Bengt (Stubbtorparn) och för han och mej så har det gått... trots att han hade ett uppehåll mellan våren 2006 till hösten 2008.....

 

Nog om detta..

Jag är en sån Bridgespelare som spelar bäst i slutet av veckan om jag har spelat mycket.. så spelar jag 3 kvällar i veckan i 2-3 månaders tid regelbundet med en partner som man ska spela en silvertävling med så spelar jag bättre än om jag bara skulle spela 1 gång i veckan

 

fortsättning följer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0